• Pn - Pt : 8:30 do 15:30
  • So - Ni : nieczynne

Kłopoty z pamięcią

Kłopoty z pamięcią

Kłopoty z pamięcią 9 kwi

KŁOPTY Z PAMIĘCIĄ

 

Prawdą jest, że z wiekiem wielu osobom pogarsza się pamięć, ale prawdą jest również, że proces ten nie jest odwracalny. Niewielkie zaburzenia pamięci wcale nie muszą dowodzić upośledzenia pracy mózgu. Może to jakiś błahy problem, któremu łatwo zaradzić.

TRENING UMYSŁOWY

Regularny trening umysłowy, polegający na zapamiętywaniu nazwisk, uczeniu się na pamięć listy zakupów i przyswajaniu innych informacji jest absolutnie niezbędny do utrzymania dobrej pamięci.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

Ćwiczenia aerobowe, takie jak szybkie maszerowanie czy pływanie, mogą poprawić funkcjonowanie pamięci nawet o 20-30%.

WYPOCZYNEK

Zdrowo przespana noc pomaga mózgowi lepiej przetwarzać informacje i przyswajać nowe. Zaleca się dostosowywanie długości snu do indywidualnych potrzeb, tak aby budzić się wypoczętym.

WSPOMAGANIE PAMIĘCI

Można zażywać preparaty wielowitaminowe ze składnikami mineralnymi dostarczającymi organizmowi substancji o właściwościach przeciwutleniających i przeciwzapalnych, pomocnych w razie pogorszenia pamięci.

FOSFOLIPIDY

Substancje te wchodzą w skład osłonek i błon komórek nerwowych w mózgu. Ich obecność pomaga w przekazywaniu informacji między tymi komórkami. Niestety, z wiekiem ich liczba się zmniejsza, co prawdopodobnie wpływa na pogorszenie pamięci. Fosfolipidy nie występują w wystarczającej ilości w pożywieniu, dlatego sensowne wydaje się podawanie ich w postaci preparatów uzupełniających dietę.

WIECEJ TŁUSZCZÓW

Ale nie masła i tłustych pokarmów!Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe są nieodzownym składnikiem budulcowym błon komórek nerwowych, a zatem mają również wpływ na stan pamięci. Zaleca się podawać dziennie 2 łyżki oleju lnianego, który jest bogatym źródłem kwasów tłuszczowych.

NIE ZAPOMNIJ O TYM ZIELU

Barwinek wpływa na przyśpieszenie procesów myślowych. Wyciąg z jego nasion wyraźnie poprawia ukrwienie tkanek mózgu, przez co działa stymulująco na pamięć.

RELAKS

Metody relaksacyjne, polegające np. na głębokim oddychaniu, zmniejszają napięcie i mogą wspomagać proces przypominania.

 

Powrót do bloga

Jesteś gotów podjąć pracę?

Zapraszamy do przejrzenia niektórych ofert pracy opiekunki w Niemczech. Chcesz zobaczyć wszystkie oferty?

class opieka od 15.04.2019

Podopieczna mieszka sama na wsi w domu jednorodzinnym. Ma problemy związane z wiekiem starczym, rozrusznik serca, zaburzenia rytmu serca, sztuczne stawy biodrowe. Złożony wniosek o Pflegestufe 1. Problemy ze słuchem i z widzeniem (okulary). Porusza się za pomocą rollatora. Potrzebuje pomocy przy chodzeniu po schodach, kładzeniu się do łóżka oraz myciu się. Fryzjer oraz pani do pedicuru przychodzi do domu. Pomoc przy zakładaniu pończoch gumowych. Je i pije samodzielnie. Podopieczna wstaje w nocy jeden raz ale nie trzeba do niej wstawać. Sprawna umysłowo, aczkolwiek zaczynają się problemy z pamięci. Chce nadal decydować o sobie i ma tendencje do dominacji. Nie mniej jednak zwraca uwagę na otoczenie i jest dla nich wyrozumiała.

Zobacz ofertę
class PILNE! opieka od 17.03.2019

Podopieczna mieszka sama w mieszkaniu w małej miejscowości. Pani poza problemami z wiekiem starczym. U seniorki występują problemy ze słyszeniem. Pani porusza się za pomocą rollatora. Potrzebna jest pomoc przy wstawaniu i kładzeniu się do łózka oraz przy myciu, ubieraniu i rozbieraniu się.

Zobacz ofertę
class opieka od 19.03.2019

Pani mieszka w centrum Monachium (Schwabing) we własnym mieszkaniu. Seniorka ma przyznane Pflegegrad 2. Pani ma duże problemy z mobilnością. Porusza się na wózku inwalidzkim. Podopieczna potrzebuje całkowitej pomocy przy wstawaniu i kładzeniu się do łóżka. Pani wymaga pomocy przy codziennych czynnościach tj. mycie, ubieranie i rozbieranie się, przyjmowanie leków. Raz w tygodniu przychodzi Pflegedienst do kąpieli Podopiecznej. Do kontaktu jest dwóch wnuków, którzy są w stałym kontakcie w opiekunką.

Zobacz ofertę