• Pn - Pt : 8:30 do 15:30
  • So - Ni : nieczynne

KŁOPOTY Z PAMIĘCIĄ

KŁOPOTY Z PAMIĘCIĄ

KŁOPOTY Z PAMIĘCIĄ 9 kwi

 

 

KŁOPTY Z PAMIĘCIĄ

 

Prawdą jest, że z wiekiem wielu osobom pogarsza się pamięć, ale prawdą jest również, że proces ten nie jest odwracalny. Niewielkie zaburzenia pamięci wcale nie muszą dowodzić upośledzenia pracy mózgu. Może to jakiś błahy problem, któremu łatwo zaradzić.

TRENING UMYSŁOWY

Regularny trening umysłowy, polegający na zapamiętywaniu nazwisk, uczeniu się na pamięć listy zakupów i przyswajaniu innych informacji jest absolutnie niezbędny do utrzymania dobrej pamięci.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

Ćwiczenia aerobowe, takie jak szybkie maszerowanie czy pływanie, mogą poprawić funkcjonowanie pamięci nawet o 20-30%.

WYPOCZYNEK

Zdrowo przespana noc pomaga mózgowi lepiej przetwarzać informacje i przyswajać nowe. Zaleca się dostosowywanie długości snu do indywidualnych potrzeb, tak aby budzić się wypoczętym.

WSPOMAGANIE PAMIĘCI

Można zażywać preparaty wielowitaminowe ze składnikami mineralnymi dostarczającymi organizmowi substancji o właściwościach przeciwutleniających i przeciwzapalnych, pomocnych w razie pogorszenia pamięci.

FOSFOLIPIDY

Substancje te wchodzą w skład osłonek i błon komórek nerwowych w mózgu. Ich obecność pomaga w przekazywaniu informacji między tymi komórkami. Niestety, z wiekiem ich liczba się zmniejsza, co prawdopodobnie wpływa na pogorszenie pamięci. Fosfolipidy nie występują w wystarczającej ilości w pożywieniu, dlatego sensowne wydaje się podawanie ich w postaci preparatów uzupełniających dietę.

WIECEJ TŁUSZCZÓW

Ale nie masła i tłustych pokarmów!Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe są nieodzownym składnikiem budulcowym błon komórek nerwowych, a zatem mają również wpływ na stan pamięci. Zaleca się podawać dziennie 2 łyżki oleju lnianego, który jest bogatym źródłem kwasów tłuszczowych.

NIE ZAPOMNIJ O TYM ZIELU

Barwinek wpływa na przyśpieszenie procesów myślowych. Wyciąg z jego nasion wyraźnie poprawia ukrwienie tkanek mózgu, przez co działa stymulująco na pamięć.

RELAKS

Metody relaksacyjne, polegające np. na głębokim oddychaniu, zmniejszają napięcie i mogą wspomagać proces przypominania.

 

Powrót do bloga