• Pn - Pt : 8:00 do 15:30
  • So - Ni : nieczynne

Najważniejsze witaminy i składniki mineralne

Najważniejsze witaminy i składniki mineralne

Najważniejsze witaminy i składniki mineralne 23 kwi

Specjaliści w zakresie żywienia i dietetyki uważają, że u osób dorosłych preparaty wielowitaminowe są rodzajem „dodatkowego ubezpieczenia”, lecz nie zastąpią dobrze zrównoważonej diety. Przed podaniem preparatu wielowitaminowego upewnij się, że nie zawiera zwiększonej dawki żelaza. Większość mężczyzn spożywa w posiłkach za dużo żelaza, a jego nadmiar może mieć wpływ na wzrost ryzyka chorób serca i raka.

Przy każdym z poniższych składników odżywczych podano jego dzienne zapotrzebowanie, czyli dawkę dzienną ustaloną przez amerykański Food and Nutrition Board (Urząd ds. Żywności i Środków Spożywczych), tj. minimalną dawkę, jaką trzeba przyjąć codziennie, aby zachować zdrowie. Eksperci radzą, aby zażywać nieco większe niż podane dawki w celu wspomagania leczenia, zwalczania zmęczenia i zapobiegania wielu chorobom, w tym chorobom serca. Oprócz podawania preparatów wielowitaminowych upewnij się również, czy posiłki, które przygotowujesz dla całej rodziny, zawierają optymalne ilości witamin i składników mineralnych zalecane przez ekspertów.

Cynk.  Wzmacnia układ odpornościowy, pomaga w gojeniu ran. Ma bardzo ważne znaczenie w funkcjonowaniu mózgu. Zalecana dawka dzienna: 15 mg. Źródła: czerwone mięso, drób, jaja, ostrygi.

Magnez.  Ma wpływ na przemianę materii i czynność układu nerwowego. Zalecana dawka dzienna: 400 mg. Źródła: mięso drób, nabiał, produkty zbożowe i płatki kukurydziane, warzywa o ciemnozielonych liściach.

Wapń.  Wzmacnia kości i zęby. Zalecana dawka dzienna: 1000 mg dla ludzi w wieku poniżej 65 lat i 1500 mg dla ludzi w wieku powyżej 65 lat. Źródła: mleko, jogurty, sery.

Witamina C.  Zwiększa odporność na zakażenia i pobudza tworzenie kolagenu, który wzmacnia ściany naczyń krwionośnych i tworzy tkankę blizny. Zalecana dawka dzienna:60 mg. Źródła: pomarańcze, sok żurawinowy, kantalupa (odmiana melona), brokuły, papryka czerwona i zielona, czerwone grejpfruty, kiwi.

Witamina E.  Zwalcza chorobę serca i niektóre rodzaje raka. Zalecana dawka dzienna: 30 j.m. Źródła: oleje roślinne, w tym z orzechów, ziarna słonecznika, całe ziarna zbóż, kiełki pszenicy, szpinak.

Powrót do bloga

Jesteś gotów podjąć pracę?

Zapraszamy do przejrzenia niektórych ofert pracy opiekunki w Niemczech. Chcesz zobaczyć wszystkie oferty?

class PILNE! opieka od 20.09.2019

Mieszka z mężem w dom jednorodzinnym, w małej miejscowości. Zdiagnozowany parkinson i osteoporoza. Porusza się za pomocą rollatora, w domu jest tzw. Treppenlift (krzesełko do wyjeżdżania po schodach). Podopieczna nie ma zaburzonej orientacji czasowo-przestrzennej, ani problemów z rozróżnianiem osób. Potrzebuje pomocy przy ubieraniu/rozbieraniu, oraz przy myciu oraz kładzeniu/układaniu się do łóżka. Je samodzielnie. Nie ma problemu ze spaniem w nocy, do toalety chodzi sama.

Zobacz ofertę
class PILNE! OD ZARAZ

Podopieczny mieszka wraz z żoną w domu jednorodzinnym pod Monachium. Pan ma przyznane Pflegegrad 2, ma dolegliwości związane z wiekiem starczym i inkontynencję. Pan potrzebuje pomocy przy myciu, ubieraniiu i rozbieraniu się, przy karmieniu i przyjmowaniu leków. Żona podopiecznego ma początki demencji, jest wpełni mobilna i nie wymaga pomocy przy codziennych czynnościach.

Zobacz ofertę
class opieka od 09.10.2019

Pani mieszka sama w domu jednorodzinnym w małej miejscowości. Podopieczna ma Pflegegrad 3. Niedawno zmarł jej mąż. Seniorka porusza się za pomocą rollatora. Pani potrzebuje pomocy przy myciu, ubieraniu i rozbieraniu się. Podopieczna lubi chodzić na spacery. U Podopiecznej zaczyna się pojawiać demencja.

Zobacz ofertę